News:

Due to heavy spamming attempts on this forum, automatic registration has been disabled. We will approve registration requests as quickly as possible (unless you're a spammer of course :) )

Main Menu

Bovenleiding weergeven in anyrail?

Started by marcelp, August 27, 2011, 09:25:05 PM

Previous topic - Next topic

marcelp

Hallo,

Ik ben nieuw met anyrail en heb m'n baanplan zo goed als klaar...

Nu zit ik te kijken in de handleiding en menu's van anyrail, maar kan hier niets vinden over bovenleidingen.
Weet iemand of hier een oplossing voor is of is dit niet mogelijk?


Groetjes,
Marcel

David

Hallo Marcel,

Dat klopt, voor bovenleiding zijn er (nog) geen voorzieningen in AnyRail.

Je kunt natuurlijk zelf met lijntjes de bovenleiding aangeven, maar dat heeft niet heel veel nut.

Het aanleggen van bovenleiding is een kunst op zich. Mijn persoonlijke ervaring is dat je dat niet heel goed kunt plannen, omdat je voortdurend met je eigen loks moet controleren of het echt werkt. Als de draad bijvoorbeeld iets te slap is, wijkt hij bij lange stukken gemakkelijk iets naar opzij uit, en moet je dus ruim binnen de marges blijven. Als een pantograaf iets harder duwt dan normaal: zelfde verhaal.
Bij mijn eigen baan was het dus net zolang passen en meten tot het allemaal werkte.

David.

David Hoogvorst. Founder and Owner of DRail Software. Creator of AnyRail.

marcelp

Hallo David,

Bedankt voor de snelle reactie.
Het was ook maar een vraag, misschien dat ik er overheen gekeken had.

Als de baan verder op tafel ligt, zal ik mij er eens mee bezig gaan houden... is voor mij de eerste keer dat ik met bovenleidingen aan de slag ga.


Groetjes,
Marcel