News:

Due to heavy spamming attempts on this forum, automatic registration has been disabled. We will approve registration requests as quickly as possible (unless you're a spammer of course :) )

Main Menu

Nieuwe laag gebruiken

Started by Restarter69, January 03, 2017, 09:33:56 PM

Previous topic - Next topic

Restarter69

Hallo,

Ik gebruik Anyrail nog niet zo lang.
Ik heb mijn volledige ontwerp gemaakt, dat op 2 niveaus loopt met een verschil van ca. 13 cm. De niet zichtbare sporen heb ik als zodanig aangegeven.

Nu wilde ik een 2e laag maken, waardoor ik beide niveaus zou kunnen scheiden. Ik verwachtte een nieuwe, lege laag. Maar het enige wat gebeurt is, dat er een kopie van de al bestaande laag gemaakt wordt.

Als ik in de 2e laag dan bijv. iets weghaal, gebeurt dat ook in de 1e.

Nu heb ik die 2e laag (met als titel "Niveau 13") weer weggehaald en probeerde ik het opnieuw. Gevolg: hetzelfde, maar nu met "Niveau 13" ergens vermeld op de 1e laag.
Hoe kan ik dat oplossen?

Vriendelijke groet,
Wim.

David

Lagen hebben niets te maken met niveau's.
Een laag is feitelijk alleen een verzameling elementen. Je kunt dus een laag hebben voor de rails, en een andere voor de scenery.
Lagen kun je afzonderlijk aan- en uitzetten, of vergrendelen.

Uiteraard kun je wel de rails van verschillende niveau's in verschillende lagen onderbrengen.


Dit kun je bijvoorbeeld doen door in het tabblad 'Tonen' de grenzen van de 'Getoonde hoogte' zo te zetten dat je precies de rails ziet die je in een laag wilt hebben.
Selecteer deze nu (CTRL-A), open het tabblad 'Rails', en kies in dat tabblad bij Laag: Niveau -13.

Hier begint het deel van de handleiding hierover:
https://www.anyrail.com/help_nl/index.html?layers.htm
David Hoogvorst. Founder and Owner of DRail Software. Creator of AnyRail.

Restarter69

Hallo David,

Sorry, dat ik niet eerder antwoordde!

Ik heb het begrepen en kan er nu goed mee omgaan.
Bedankt.

Groetjes,
Wim.

David

OK, super! Veel plezier met het verder ontwerpen van de baan.
David Hoogvorst. Founder and Owner of DRail Software. Creator of AnyRail.