News:

Due to heavy spamming attempts on this forum, automatic registration has been disabled. We will approve registration requests as quickly as possible (unless you're a spammer of course :) )

Main Menu

lagen kopiëren naar ander plan.

Started by Norway13, January 13, 2020, 02:01:33 PM

Previous topic - Next topic

Norway13

Ik bouw een modulenbaan met schaduwbaan, bestaande uit 12 borden.
Mijn AnyRail plan bestaat inmiddels uit meer dan 100 layers.
Per bord heb ik o.a. layers voor Rails, seinen, wissels, isolatoren, terugmelders, bord, 2 lussen etc. Bij het werken aan een specifiek bord zet ik eerst alle layer uit en de betreffende layers van het bord waar ik aan wil werken zet ik dan weer aan. Dit werkt erg omslachtig.
Ik zou graag de layers van een bepaald bord willen knippen en plakken naar een "schoon", nieuw plan. Ik kan dat nu alleen doen door alles in de lay out van het bepaalde bord te selecteren, kopiëren en plakken in het nieuwe plan, maar....., ben dan de layers kwijt! Terug zetten is dan weer een regelrechte ramp want ik moet dan alles weer splitsen in de oorspronkelijke layers.
theo

Keesoldscool

Dat kan wel.
- open een nieuwe laag
- open alleen de laag, die je wil kopiëren
- alles selecteren
- klik een groen gekleurd onderdeel aan en klik rechts
- klik kopiëren
- klik dan de nieuwe laag aan
- klik op het lampje van de vorige laag
- klik rechts
- klik plakken

Tadah!
Grtz. Kees

Norway13

Dat is niet helemaal wat ik bedoel.
Ik wil 2 of meer lagen tegelijk naar een nieuw plan kopiëren.. en de lagen structuur behouden.
Dat gaat echt niet, nou ja, heeel omslachtig dan.
Ik heb het al wel geprobeerd door het hele plan te kopiëren naar een nieuw Any bestand en daar alle lagen te verwijderen die ik niet nodig had, dat werkt prima, maar dan krijg je ze niet meer goed terug in je bestaande plan want de uitlijning en formaat komen dan niet meer overeen.

theo