News:

Due to heavy spamming attempts on this forum, automatic registration has been disabled. We will approve registration requests as quickly as possible (unless you're a spammer of course :) )

Main Menu

Eens kijken naar mijn ontwerp?

Started by Stelle2211, December 01, 2021, 02:01:57 PM

Previous topic - Next topic

Stelle2211

Ik heb een ontwerp gemaakt, daar ben ik al een tijdje mee bezig maar deze lijkt nu redelijk klaar te zijn.

Omdat dit mijn eerste baan is, wil graag weten of jullie deze logisch vinden of dat er dingen zijn die ik beter kan veranderen.
De helling komt naast de plaat omdat ik daar de ruimte voor heb en nu meer rail op de plaat kwijt kan.

Er zitten twee dingen in die niet helemaal lekker aansluiten maar volgens mij moet dat wel gaan

Hoor graag!

David

Hallo Stelle. Het is handig het werkblad groot genoeg te maken voor het complete plan.
Eventueel kun je de treintafel (=plaat) erin tekenen.

Je kunt de hellingen naar de brug langer maken zodat ze minder steil worden.
Vanaf de meegebogen wissel links is de spoorafstand te klein.

Ik vind het plan eerlijk gezegd een beetje saai. De treinen rijden rond zonder echt doel.
Als ik een baanplan maak kijk ik eerst naar het doel: bijvoorbeeld het bedienen van een stadje met een passagiersstation, of misschien een industrieterrein ontsluiten. Dan volgt de logica van de sporen vaak vanzelf, en wordt het resultaat interessanter. Maar dit is alleen maar mijn persoonlijke mening!
David Hoogvorst. Founder and Owner of DRail Software. Creator of AnyRail.

Stelle2211

#2
Hi David,

Dank voor je reactie.

De baan is voor onze zoon (10 jaar) en hij wil voornamelijk rondjes rijden en af toe wat rangeren.

Ik heb de baan wat aangepast nadat ik het werkblad heb aangepast naar de maximale grootte.

Op de berg komt nog een klein dorpje met station en een kleine wijngaard + wijnboerderij.

Beneden komt een station een dorp/stadje en wat industrie.

Wel heb ik nu twee aansluitproblemen.

Hoor graag je mening.Baan 15-11-2021 alternatief (verlengd).any