News:

Due to heavy spamming attempts on this forum, automatic registration has been disabled. We will approve registration requests as quickly as possible (unless you're a spammer of course :) )

Main Menu

Laser snijden

Started by Hans, January 08, 2022, 11:48:43 AM

Previous topic - Next topic

Hans

Heeft iemand ervaring met het lasersnijden van het trace?? Ik zou graag het trace in stukken op willen delen. Om daarna dit te laten laseren uit een grote multiplex plaat.Probleem het exporteren is niet naar een ext waar de lasersnijder iets mee kan.Daarbij komt dat ik bij het exporteren naar PDF heel veel zal maar zeggen ruis creeer .Puntjes aan de aansluit railpunten. Lijnen zijn ook niet strak driehoekjes...etc Dus vandaar mijn vraag ??
Wie ??
Gr Hans

David

Er kunnen inderdaad in het tracé gaten of overlap zitten waar de railstukken verbonden zijn als je heel ver inzoomt.
Uiteindelijk is de PDF-uitvoer ook geen vectorbestand maar een bitmap.

Met de 3D export is misschien meer te bereiken, maar het is niet ontworpen om geschikte print- of laserbestanden aan te maken.

Ik zaag zelf gewoon altijd alles uit met een decoupeerzaag. Dan haal je ook veel meer uit een plaat als je het een beetje handig indeelt.
David Hoogvorst. Founder and Owner of DRail Software. Creator of AnyRail.