News:

Due to heavy spamming attempts on this forum, automatic registration has been disabled. We will approve registration requests as quickly as possible (unless you're a spammer of course :) )

Main Menu

Printen van een stukje van de tekening

Started by railroadtycoon, January 09, 2022, 10:23:33 PM

Previous topic - Next topic

railroadtycoon

Hallo David,

Allereerst bedankt voor het prima programma Anyrail.
Ik heb een, waarschijnlijk klein, probleem. Mijn baan is nogal complex (8 niveau's en 7x3m, ca 15m2 bebouwd)
Nu wil ik heel veel van het ontwerp niet afdrukken, dat lijkt me bij de bouw niet nodig, maar er zijn een aantal stukken (wisselstraten, helixen) die ik wel wil afdrukken, graag met de positiegegevens. Lege pagina's kan ik uitzetten maar toch is het aantal pagina's mij dan nog te groot. Kan ik ook een stuk selecteren en dat dan vervolgens 1:1 afdrukken? Ik kan dit in elk geval niet vinden.
Ik heb eigenlijk alleen de beschikking over een A4 (laser) printer.
A0 kan ik op mijn werk, maar daar wordt mijn baas niet echt blij van  ;)

Alvast bedankt voor je reactie.

Allie Zijm

David

Wat je kunt doen is een lijst maken van de pagina's die je wel wilt afdrukken.

Om dit snel te kunnen zien ga je eerst naar BESTAND/Afdrukken. Hier zet je de afdrukschaal op 1:1 (of 100%).
Nu ga je naar het tabblad TONEN en vinkt "Pagina's" aan. Er wordt dan in het baanplan getoond hoe de paginaverdeling is bij de huidige afdrukschaal.

Als je nu weer teruggaat naar BESTAND/Afdrukken vul je de gewenste pagina's in bij Paginabereik.



Een andere manier is om in het baanplan een selectie te maken door de objecten te selecteren die je wilt afdrukken. Vervolgens vink je bij BESTAND/Afdrukken het vakje 'Selectie' aan. Let op dat bij deze functie echt alleen de geselecteerde elementen worden getoond.


De eerste manier is handiger omdat eventuele gemiste pagina's er makkelijk bij kunnen worden geprint en er dan precies tussen passen.
David Hoogvorst. Founder and Owner of DRail Software. Creator of AnyRail.

railroadtycoon

Zojuist geprobeerd en dit werkt inderdaad prima en doet wat ik bedoelde.

Bedankt voor je snelle reactie.

Vr groet,
Allie Zijm