News:

Due to heavy spamming attempts on this forum, automatic registration has been disabled. We will approve registration requests as quickly as possible (unless you're a spammer of course :) )

Main Menu

Vraag over gebogen flexrail

Started by Peter Buyk, December 18, 2023, 11:20:37 AM

Previous topic - Next topic

Peter Buyk

Ben bezig met een ontwerp in schaal N en gebruik hiervoor Fleischmann zonder bedding.

Heb een bocht gemaakt met 6 railstukken nr. 22226 R5 radius: 36.26 en hoek 15 graden, heb nu met railstuk nr. 22200 dezelfde bocht gemaakt, bij hoek 90 graden ingevuld en bij radius 36.26 voor zover geen probleem.

Voor de binnenbocht heb ik 6 railstukken nr. 22225 gebruikt R4 radius 32.9 en hoek 15 graden, heb nu met railstuk nr. 22200 dezelfde bocht gemaakt, bij hoek 90 graden ingevuld en bij radius 32.9 krijg nu in de gemaakte bocht een rode lijn, wat volgens mij betekend dat de bocht de krap zou zijn, wat doe ik hier fout?

David

Je kunt op het tabblad 'INSTELLINGEN' drie minimale radii instellen.

Standaard staat de eerste op 36cm.
De eerste radius is de kleinste radius die je acceptabel vindt.
Je kunt een tweede en derde radius instellen als je bijvoorbeeld voor bepaalde locomotieven wilt kunnen controleren of ze de bocht kunnen halen. Deze moet je in oplopende grootte instellen.

Voor de eerste minimale radius wordt er een rode middellijn getekend, voor de tweede een oranje, en voor de derde een gele.

Pas de eerste dus aan naar een waarde kleiner dan 32.9 cm.
David Hoogvorst. Founder and Owner of DRail Software. Creator of AnyRail.

Peter Buyk

Helemaal duidelijk, het is gelukt.