News:

Due to heavy spamming attempts on this forum, automatic registration has been disabled. We will approve registration requests as quickly as possible (unless you're a spammer of course :) )

Main Menu

Vastplakken van de treintafel

Started by Riengraaf, August 04, 2010, 02:31:14 PM

Previous topic - Next topic

Riengraaf

Hallo David (en andere AnyRail gebruikers),
laat mij dan de eerste zijn die in het Nederlandstalige deel van het forum een vraag stelt; misschien dat een van de AnyRail gebruikers mijn vraag kan beantwoorden  ;)

Ik ben inmiddels een eind op weg met het ontwerpen van een L-vormige baan (H0; Tillig Elite; ca. 4 x 3 m.) en begin AnyRail (wat een verademing na Winrail  >:() inmiddels aardig onder de knie te krijgen.

Nu mijn vraag.
Mijn L-vorm treintafel heb ik getekend als figuur.
Tijdens het werken "op" de treintafel komt het regelmatig voor dat de punten, waarmee de tafel (het vlak) is gevormd, verschuiven. Dus heb ik besloten de treintafel vast te plakken net zoals dit met rails gedaan kan worden.
Ik heb vanalles geprobeerd, maar dat lukt me niet.
Wie kan me helpen?

Bij voorbaat dank!
Rien

David

Inderdaad is dit geen correct gedrag. Na het vastplakken is het weliswaar onmogelijk de figuur als geheel te verschuiven, maar dit zou ook voor zijn individuele punten moeten gelden.

We gaan dit aanpassen. Bedankt voor de melding.

David.
David Hoogvorst. Founder and Owner of DRail Software. Creator of AnyRail.

Riengraaf

Dag David,

Dank voor het snelle antwoord.
Maar het is niet helemaal het anwoord op mijn vraag.
Mijn vraag was: hoe kan ik de figuur vastplakken.
Dat lukt me niet (omdat ik niet weet hoe ik de figuur moet selecteren voor die bewerking).

m.v.g.
Rien

David

OK, om 'm te selecteren moet je gewoon één van de lijnen aanklikken.
Dit is tevens de manier om de figuur als geheel te verschuiven.

David.
David Hoogvorst. Founder and Owner of DRail Software. Creator of AnyRail.

Riengraaf

Dom, dom, dacht ik nog AnyRail een beetje onder de knie te hebben.....
Bedankt, nu is het gelukt.
Rien